وبلاگ
بهترین مدت‌ زمان استفاده کودکان از گوشی و تبلت در هر سنی چقدر است؟
بهترین مدت‌ زمان استفاده کودکان از گوشی و تبلت در هر سنی چقدر است؟

۲۲ آبان ۱۴۰۲

بهترین مدت‌ زمان استفاده کودکان از گوشی و تبلت در هر سنی چقدر است؟

در این مقاله قصد داریم ضمن بررسی ابعاد مختلف این ماجرا، بهترین مدت‌ زمان استفاده کودکان از گوشی و تبلت را بررسی کنیم.

اگر نگاهی عمیق به اطرافتان داشته باشید، کودکان زیادی را در سنین مختلف مشاهده می‌کنید که همگی دارای موبایل یا تبلت هستند و برای سرگرمی و بازی از آن استفاده می‌کنند! میانگین سنی استفاده کودکان از گوشی و تبلت توسط کودکان به‌ شدت کاهش‌ یافته است و برخی خانواده‌ها برای کودکان در سنین زیر یک سال، از تبلت و گوشی برای سرگرمی، ساکت ماندن یا غذاخوردن استفاده می‌کنند. اما به نظرتان این موارد آسیب‌ زننده نیست؟ مدت‌ زمان استفاده کودکان از تبلت و گوشی محدودیتی دارد؟

در این مقاله قصد داریم ضمن بررسی ابعاد مختلف این ماجرا، بهترین مدت‌ زمان استفاده کودکان از گوشی و تبلت را بررسی کنیم. برای دریافت پاسخ سوالاتتان در این زمینه، همراه ما باشید.

بیشتر بدانید: نحوه بالابردن تمرکز بچه‌ها برای درس و یادگیری

بهترین مدت‌زمان استفاده کودکان از گوشی و تبلت در هر سنی چقدر است؟

از چه زمانی گوشی و تبلت در دست کودکان دیده شد؟

شاید در ذهن شما نیز سوالات متعددی وجود داشته باشد که از چه زمانی کودکان دست به استفاده از موبایل و تبلت زدند؟ دقیقاً چه برهه‌ای از زمان، والدین به‌آسانی موبایل و تبلت را در اختیار فرزندانشان قرار دادند؟

در واقع یکی از زما­ن‌­های رایج شدن استفاده از موبایل و تبلت، به زمان شیوع ویروس کرونا باز می‌گردد! زمانی که فعالیت‌ مردم در سراسر دنیا کاهش یافت و قرنطینه‌های خانگی آغاز گردید. دقیقاً همین زمان بود که مدارس، کلاس‌های حضوری و مهارتی همگی اعلام کردند که در فضای مجازی خدماتشان را ارائه می‌کنند و استفاده از کلاس‌های آنلاین و پلتفرم‌های مشابه بیش‌ازپیش افزایش یافت. والدین نیز از سر دلسوزی برای ایجاد تفریحی ایمن در کودکان، استفاده از موبایل و تبلت را بلامانع احساس کردند و احتمالاً همین رویداد شروع ماجرا بود.

✅ لینک دانلود مستقیم ایمینو از کافه بازار

مدت‌زمان استفاده کودکان از گوشی و تبلت در سنین مختلف

تحقیقات مختلفی در سراسر دنیا انجام شده است تا بتوانند مدت‌زمان استفاده کودکان از گوشی و تبلت را تعیین کنند. این مدت‌زمان در سنین مختلف برای کودکان متفاوت است. اصلی‌ترین دلیل وضع این محدودیت، تشویق و ترغیب به تحرک بیشتر، کشف، آموزش و آگاهی است که به رشد ذهنی بهتر کمک می‌کند. در این بخش به بررسی مدت‌ زمان استفاده کودکان از تبلت یا گوشی می‌پردازیم.

مدت‌زمان استفاده کودکان از گوشی و تبلت در سنین مختلف

1- مدت زمان استفاده کودکان از گوشی و تبلت برای نوزاد تا 18 ماهگی

شاید تصور کنید اصلاً چرا باید تحقیقات استفاده از موبایل و مدت‌ زمان مجاز آن، در سنین نوزادی انجام شود! اما واقعیت ماجرا چنین است که بسیاری از مواقع، نوزادان جذب نور هیجان‌انگیز صفحات نمایش در دستگاه­های این‌چنینی می‌شوند. والدین از ذوق و شوق نوزاد لذت برده و این روند را تکرار می‌کنند. گاهی گریه نوزادان با دیدن صفحه‌نمایش بند آمده و دقایقی بی‌صدا به آن خیره می‌شوند، همین عامل در والدین انگیزه ایجاد می‌کند تا این روند را تکرار کنند. اما تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از صفحه‌نمایش برای کودکان در این سن‌وسال، آسیب‌هایی ایجاد می‌کند که در بینایی و مغز باید آن را دنبال کرد. هرچند برای برخی نوزادان که به دلایلی تماس ویدئویی را تجربه می‌کنند، در حد و اندازه همان چند دقیقه، مدت محدود و فاصله زیاد می‌توان آن را محدود کرد.

بیشتربدانید : بهترین سن خرید گوشی برای فرزندم چیست؟ خرید اولین گوشی برای فرزند

 

2- مدت زمان استفاده کودکان از گوشی و تبلت برای سنین 18 تا 24 ماهگی

در این سن‌وسال، کودک به دنبال کشف جهان پیرامون خودش است! حتی هویت شخصی خودش را بیشتر می‌شناسد و لذت یادگیری، مشاهده و کشف را تجربه می‌کند. قطعاً سنین 18 تا 24 ماهگی کودک اهمیت بالایی در رشد ذهنی او دارد و بنیان افکار و مهارت‌های او از همین زمان پایه ریزی می‌شود. طبق توصیه محققین در این زمینه، بهترین مدت زمان استفاده کودکان از گوشی و تبلت در سنین زیر 2 سال، بسیار محدود است. تحت هیچ شرایطی نباید مجموع استفاده روزانه آن‌ها از تبلت، موبایل و حتی تلویزیون به 1 ساعت برسد. به همین دلیل نیاز به اپلیکیشن‌های کنترل زمان استفاده کودک خواهید داشت! ایمینو به راحتی این شرایط را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید زمان استفاده کودک را محاسبه کنید.

3-مدت زمان استفاده کودکان از گوشی و تبلت برای 2 تا 5 سال

بهترین مدت‌ زمان استفاده از گوشی و تبلت برای سنین 2 تا 5 سال نیز تغییر خاصی ندارد! تحقیقات نشان می‌دهد که این سن بهترین زمان برای رشد ذهنی کودکان محسوب می‌شود و ساختار ذهنی آن‌ها با پرسش‌ها، چالش‌ها، مهارت‌های فیزیکی و موارد این‌چنینی رشد می‌کند. اما برخی والدین به دلایلی مثل آرام کردن کودک در مهمانی یا زمان استفاده از حمل و نقل عمومی، ناچار به استفاده از گوشی می‌شوند. در این شرایط نگران نباشید. شما به راحتی می‌توانید با کنترل زمان گوشی دادن به کودک، شرایط را مدیریت کنید. استفاده از اپلیکیشن‌های پرنتال کنترل برای مدیریت این زمان بهترین گزینه است. چرا که می‌توانید بدون هرگونه گریه و کلافگی، کودک را با مفهوم قوانین استفاده از موبایل و تبلت آشنا کنید و بلافاصله پس از اتمام زمان استفاده از موبایل، آن را دریافت نمایید؛ چرا که موبایل و تبلت در این زمان قفل شده و امکان استفاده را برای کودک فراهم نمی‌کنند. به همین جهت می‌توانید با خیال آسوده زمان استفاده روزانه کودکان در این سن را به حداکثر 1 ساعت، مدیریت نمایید.

مدت زمان استفاده کودکان از گوشی و تبلت برای 2 تا 5 سال

4- مدت زمان استفاده کودکان از گوشی و تبلت برای 6 تا 11 سال

طبق بررسی‌های انجام شده، کودکان در سنین 6 تا 11 سالگی، نمی‌تواند مدت زمان استفاده کودکان از گوشی و تبلت بیش از 2 ساعت را تجربه کنند. در تمام مراجع که برای این امر وجود دارد، شما به عنوان والد باید حتما زمان استفاده از موبایل و تبلت را مدیریت نمایید. کودک باید در محدوه زمانی زیر 2 ساعت اقدام به تحویل تبلت و گوشی به والدین کند. شاید کنترل کودکان در این سن پر از چالش و کلافگی باشد اما یادتان باشد که والدگری در عین صبوری نتیجه بخش خواهد بود. در این زمان نیز اپلیکیشن‌های پرنتال کنترل در خدمت شما هستند تا بتوانید بدون دردسر و چالش با کودکان، مدیریتی حرفه‌ای بر نحوه استفاده از موبایل و تبلت داشته باشید، قوانین را اجرایی کنید و همه چیز را در یک چارچوب مشخص در اختیار فرزندان قرار دهید.

 

5-مدت زمان استفاده کودکان از گوشی و تبلت برای 11 سال به بالا

این سن‌وسال مرز بین کودکی و نوجوانی است! ذهن کودک پر از سوالاتی است که گاهی برای یافتن پاسخ آن دست‌به‌دامن جستجوهای مختلف می‌شود. به همین دلیل طبق توصیه برترین محققین در حوزه کودک و نوجوان، شما باید موبایل را به مدت 2 ساعت و اندکی بیشتر در اختیار کودکان این سن‌وسال قراردهید؛ اما دسترسی  به اینترنت را برای آن‌ها محدود نمایید! شروع بازی‌های آنلاین و استفاده ازهر نوعع مدیایی، باید با نظارت دقیق والدین انجام شود.تنها به‌وسیلهبرنامه‌ریزیی است که می‌توانید آسیب‌های احتمالی استفاده طولانی‌ مدت از موبایل و تبلت را کاهش دهید و روندی مدیریتی در این مسیر مدنظر داشته باشید.

مدت زمان استفاده کودکان از گوشی و تبلت برای 11 سال به بالا

بررسی زمان استفاده صفحه نمایش گوشی های اندرویدی

این روزها استفاده از موبایل و تبلت آن‌قدر با زندگی ما عجین شده است که حتی در بزرگسالان نیز، احتیاج به بررسی و مدیریت زمان استفاده از موبایل و تبلت وجود دارد. جالب است بدانید که این نیاز همگانی است، تاحدی‌که در اندروید برای دسترسی به میزان کارکرد روزانه و هفتگی شما، منویی پیش‌بینی شده است. مدت‌ زمان استفاده کودکان از گوشی و تبلت در گوشی‌های اندروید به‌وسیله منو Setting و منو Digital Wellbeing and parental controls قابل‌مشاهده است. در این بخش می‌توانید مدت‌ زمان استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف توسط کودک را بررسی کنید و از ابزارهای کاربردی برای کنترل زمان استفاده از موبایل و بررسی نموداری آن استفاده نمایید.

بررسی زمان استفاده صفحه نمایش گوشی های اندرویدی

با نحوه تنظیم بازه زمانی برای استفاده برنامه‌های گوشی Android آشنا شوید

برای کنترل مدت‌ زمان استفاده از برنامه‌ها در دستگاه‌های اندرویدی، می‌توانید از نرم‌افزارهایی مانند  imino استفاده نمایید. این نرم‌افزار به والدین اجازه می‌دهد تا مدت‌ زمان استفاده فرزندان از دستگاه‌های اندروید را کنترل کنند. برای ایجاد محدودیت‌ها و کنترل زمان استفاده، می‌توانید این مراحل را دنبال کنید:

  • نصب و تنظیم Imino: دانلود و نصب برنامه Imino بر روی دستگاه والدین؛ یادتان باشد این نرم‌افزار باید دسترسی کامل به گوشی تلفن همراه شما را داشته باشد.
  • ایجاد حساب فرزندان: با استفاده از شماره تماس فرزند خود یک حساب مخصوص فرزند بسازید.
  • اعمال محدودیت‌ها: از پنل دسترسی ها در برنامه Imino، می‌توانید زمان استفاده از گوشی و برنامه‌ها را محدود کنید. می‌توانید زمان‌های مشخصی را برای استفاده از دستگاه تعیین کنید و پس از اتمام زمان، دستگاه قفل می‌شود.
  • مدیریت برنامه‌ها: می‌توانید برنامه‌هایی که کودک شما می‌تواند در طول زمان محدود استفاده کند را انتخاب کنید و برنامه‌هایی که در قسمت “محافظت والدینی” > “قفل برنامه‌ها ” قرار دارند، حتی در زمان محدودیت قابل‌استفاده هستند.
  • لانچر اختصاصی یا عادی گوشی: بعد از تنظیم محدودیت‌ها، گوشی را می‌توانید با خیال راحت به فرزند خود بسپارید.

 

نرم‌افزار محدودکننده زمان استفاده از گوشی فرزندان

هرچند استفاده از نرم‌افزارهای محدودکننده زمان در تلفن همراه می‌توانند نسبت به محدودسازی استفاده از موبایل اقدام کنند، اما بهتر است بدانید که قابلیت‌های موردنیاز برای استفاده در گوشی‌های اندرویدی محدود است. در واقع کارکرد مدنظر شما تنها به‌وسیله نصب اپلیکیشن پرنتال کنترل ایمینو امکان‌پذیر است. به‌این‌ترتیب که با دارابودن منوهای فارسی و توضیحات کافی و آموزش، به شما امکان می‌دهد تا بهترین چارچوب را برای مدیریت زمان استفاده کودکان مدنظر داشته باشید. بهترین مدت‌ زمان استفاده کودکان از گوشی و تبلت را مشخص کنید و نگران هیچ اقدام جانبی دیگری نباشید! گوشی با محدودشدن زمان استفاده، بلافاصله قفل شده و کودک امکان استفاده از هیچ اپلیکیشنی را ندارد! این نحو مدیریت می‌تواند چالش‌های شما و کودک را کاهش داده و همه چیز را در سطحی استاندارد مدیریت کند. به‌این‌ترتیب می‌توانید از مدیریت زمان استفاده از گوشی و تبلت توسط ایمینو استفاده کنید.

 

بهترین نرم‌افزار مدیریت زمان در گوشی و تبلت

ایمینو بهترین اپلیکیشنی است که با زبان فارسی در حوزه مدیریت زمان استفاده از موبایل و تبلت کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کند! با ایمینو به‌راحتی می‌توانید کنترل استفاده از وای‌فای را تجربه کنید و به‌راحتی بدون دردسر، مدیریت استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف و مدیریت زمان استفاده از موبایل و تبلت را در دست داشته باشید.

✅ لینک دانلود مستقیم ایمینو از کافه بازار
#ایمینو #باهات_هستم