وبلاگ
بهترین سن خرید گوشی برای فرزندم  چه زمانی است؟ | سن خرید اولین گوشی فرزندان
بهترین سن خرید گوشی برای فرزندم  چه زمانی است؟ | سن خرید اولین گوشی فرزندان

۲ بهمن ۱۴۰۲

بهترین سن خرید گوشی برای فرزندم  چه زمانی است؟ | سن خرید اولین گوشی فرزندان

به عقیده کارشناسان این حوزه بهترین سن خرید گوشی برای فرزند، 13 سالگی است!

شاید اگر این سوال را 10 سال پیش از کسی می‌پرسیدند، پاسخی غیر از زمان ورود به دانشگاه نبود! اما این روزها همه چیز دستخوش تغییرات گسترده‌ای شده و تکنولوژی تبدیل به یکی از مهم‌ترین پارامترهای زندگی ما شده است.

آگاهی از بهترین زمان خرید اولین گوشی فرزند سوالی است که در ذهن بسیاری از والدین دغدغه‌مند و مسئول وجود دارد. حتی بسیاری از افراد برای کشف بهترین سن خرید گوشی برای فرزند، به روانشناس مراجعه کرده و جستجو می‌کنند. قطعا واکنش‌های کودکان برای استفاده از تبلت و گوشی بسیار وسوسه کننده است تا برق چشمان آن ها از داشتن گوشی را مشاهده کنید. اما باید کمی صبور باشید تا آگاهانه در این مسیر اقدام کنید.

 

چرا خرید اولین گوشی فرزند اهمیت دارد؟

خرید اولین گوشی فرزند به معنار رسمیت شمردن کار با گوشی است! در واقع بسیاری از فرزندان پس از دریافت گوشی احساس می‌کنند که مجوز لازم برای بازی تمام وقت با گوشی را دریافت کرده‌اند. حتی این امر زمینه ساز چالش‌های بیشتری است که با والدین برای کنترل استفاده از گوشی خواهند داشت. پس بدیهی است که سن خرید گوشی برای فرزند اهمیت دارد.

اگر به طور علمی این موضوع را بررسی کنیم، نتایج به ما نشان می دهد که سنین 4 تا 6 سالگی مهم‌ترین سن و سال رشد مغز و کشفیات کودکانه است! پس باید در این سن و سال استفاده از گوشی کم‌تر از 1 ساعت در طول روز باشد. حتی این محدودیت به معنای بازه زمانی مجاز برای مشاهده تلویزیون یا کنسول بازی است!

شاید این بازه زمانی اندک باشد اما تحقیقات زیادی پشت آن است. کودک در این سن و سال باید تحرک کافی داشته باشد، جستجو کند، کشف کند و پاسخ سوالاتش را پس از تعامل با والدین کشف نماید. همین کارهای به ظاهر ساده در رشد ذهنی کودک دخیل هستند. بازی با گوشی موجب می‌شود تا این زمان‌ها کاهش یابد و اختلالاتی در روند رشد ایجاد شود. پس برای کنترل این شرایط باید در بهترین سن خرید گوشی برای بچه را اولویت قرار دهید.

✅ لینک دانلود مستقیم ایمینو از کافه بازار

چرا خرید اولین گوشی فرزند اهمیت دارد؟

خرید اولین گوشی فرزند در سن 4 تا 6 سالگی

اگر به هر دلیلی قصد دارید خرید اولین گوشی فرزندتان را در سن و سال 4 تا 6 سالگی انجام دهید، باید حتما برای آن آمادگی و آگاهی کافی ایجاد نمایید. استفاده کودکان از موبایل در این سن و سال باید تحت نظارت والدین باشد.

در واقع بهتر است که یک گوشی مشترک داشته باشید، اما در صورتی که به دلایل شخصی خرید یک گوشی مخصوص کودک را انتخاب کرده باشید، باز هم چندان جای نگرانی وجود ندارد. چرا که اپلیکیشن‌ پرنتال کنترل ایمینو دقیقا برای این شرایط طراحی و ارائه شده‌اند. ایمینو به عنوان اپلیکیشنی کاربردی تمام نیازهای شما را برای مدیریت استفاده کودک از موبایل را برطرف می‌کند. با ایمینو دغدغه‌ای برای استفاده بیش از اندازه گوشی وجود ندارد! چرا که با تنظیم زمان استفاده از موبایل، گوشی به صورت اتوماتیک قفل شده و پیامی مبنی بر عدم امکان استفاده از موبایل به کودک نمایش داده می‌شود.

به این ترتیب کودک عادت می‌کند که زمان استفاده از گوشی را مدیریت کند و به نحو احسنت استفاده کند همچنین بدون گریه و دردسر آن را به والدین تحویل می‌کند. بحث مهم دیگر، امکان شخصی سازی موبایل برای کودکان است. درواقع این قابلیت به شما نیز امکان می‌دهد که گوشی شخصی‌تان را بدون نگرانی از خرابی فایل‌ها یا دسترسی به اپلیکیشن‌های دیگر، در اختیار کودک قرار دهید.

تنظیم اپلیکیشن‌های مجاز برای بازی یا فایل‌های گالری می‌تواند ایده جذاب این اپلیکیشن عنوان شود. حتی گاهی استفاده از اینترنت نیز به صورت انتخابی برای برخی اپلیکیشن‌ها مجاز است که شرایط را برای کنترل بهتر شما بر اوضاع فراهم می‌کند.

بیشتر بدانید: بهترین مدت‌ زمان استفاده کودکان از گوشی و تبلت در هر سنی چقدر است؟

خرید اولین گوشی فرزند در سن 7 تا 10 سالگی

معمولا سنین 7 تا 10 سال سن مناسبی برای افزایش زمان استفاده از گوشی است! اما باز هم در بسیاری از موارد به خانواده‌ها توصیه می‌شود تا خرید اولین گوشی فرزند به صورت مستقل را به تعویق اندازند و به صورت مشترک همراه با اپلیکیشن ایمینو، استفاده از موبایل را مدیریت کنند.

به این ترتیب فرزند حریم و حدود استفاده از موبایل را درک می‌کند و همیشه نظارت والدین را در این زمینه احساس خواهد کرد. با وجود ایمینو، حتی اگر تصمیم داشتید خرید اولین گوشی فرزندتان را انجام دهید، باز هم جای نگرانی نیست! چرا که مدیریت استفاده از موبایل با ایمینو بهترین امکانی است که به کمک آن می‌توانید شرایط را کنترل کرده و نظارت دقیقی بر عملکرد فرزندتان داشته باشید.

ایمینو امکاناتی را برای بررسی محل حضور کودک با روشن کردن GPS فراهم کرده است. به این ترتیب داشتن گوشی یک مزیت برای نظارت ایمن بر رفت و آمد فرزند محسوب می‌شود. امکانات جذاب بعدی در این اپلیکیشن، فراهم کردن امکان بررسی نحوه استفاده از موبایل به وسیله فرزندتان است. در این شرایط می‌توانید با دسترسی به گوشی فرزندتان، آگاهانه شرایط را نظارت کنید و در صورت نیاز به واکنش مناسب از متخصصین روانشناس کمک بگیرید.

یادتان باشد که سنین 10 سال به بالا، شروع علائم رفتاری و تغییرات فرزندتان به دلیل دوران بلوغ است و باید پیش از آن بتوانید ضمن برقراری ارتباط تعاملی با فرزند، قوانین استفاده از گوشی را نیز تعیین کنید. چرا که برخی کاربردهای ایمینو در سنین بالاتر برای نوجوانان مناسب نیست و نقض حریم شخصی محسوب می‌شود. پس باید پیش از آن برای ایجاد خط مشی مناسب اقدام نمایید.

✅ لینک دانلود مستقیم ایمینو از کافه بازار

خرید اولین گوشی فرزند در سن 7 تا 10 سالگی

خرید اولین گوشی فرزند در سن بالای 10 سال

اگر سوال شماهم اطلاع از “بهترین سن خرید گوشی برای فرزندم” است، می‌توان گفت که سنین بالای 10 سال تقریبا مناسب است. هرچند بررسی شرایط مختلف و پارامترهای گوناگون در این زمینه مطرح می‌شود، اما به هر حال در همین سن و سال است که می‌توانید با ورود کودک به دنیای نوجوانان، آموزش‌های جدی‌تری را آغاز کنید.

خرید اولین گوشی فرزند در این سن و سال نیازمند تعیین قوانینی است که با کل اعضای خانواده در راستای آن اقدام می‌کنید. مثلا می‌توانید فرهنگ استفاده از موبایل را شرح دهید و آموزش‌هایی مبنی بر مراقبت از حریم شخصی، ضرورت رعایت قوانین ساعت استفاده از موبایل و میزان آن ارائه کنید. نصب ایمینو برای فرزندان در این سن و سال باید طبق قوانین مشخصی انجام شود.

شما می‌توانید امکان پاک کردن اپلیکیشن ایمینو را ازبین ببرید تا این اپلیکیشن در گوشی تلفن همراه فرزندتان باقی بماند. نکته بعدی، تعیین ساعات مجاز استفاده از موبایل است. با آموزش‌هایی که در ضمن رشد فرزندتان ارائه کرده‌اید، قطعا نحوه صحیح استفاده از موبایل برای ایجاد سرگرمی، آموزش و ارتباط برای او مشخص شده است. اما باز هم نظارت و تعامل می‌تواند در این راستا مطلوب باشد.

سعی کنید قوانینی مثل عدم استفاده از گوشی قبل از خواب، عدم استفاده از گوشی در زمان خوردن وعده‌های غذایی و مهمانی‌های خانوادگی و موارد این‌چنینی را مشخص کنید. رعایت این اصول توسط والدین میتواند جدیت ماجرا را برای فرزندان نشان دهد و الگوی روشنی در این راستا باشد.

بهترین سن خرید گوشی برای فرزندم  چه زمانی است؟

بهترین سن خرید گوشی برای فرزندم  چه زمانی است؟

شرایط خانوادگی و فردی فرزندان با یکدیگر متفاوت است. گاهی به دلایلی خاص، شرایط ایجاب می‌کند تا برای کودکان از سنین کم‌تر اقدام به خرید اولین گوشی کنید. در این شرایط نباید هیچ نگرانی و سردرگمی داشته باشید، چرا که وجود نرم افزارهای مدیریتی به خوبی می‌تواند شرایط را برای شما کنترل کند و حدود اختیارات کودک در استفاده از موبایل را تعریف نماید.

به عقیده کارشناسان این حوزه بهترین سن خرید گوشی برای فرزند، 13 سالگی است! در این سن فرزند تا حدی آگاهی پیدا کرده است و مسئولیت پذیری در کنار تعهدات شخصی و آگاهی به ارزش‌های خانواده، موجب می‌شود تا استفاده از موبایل را آگاهانه دنبال کند. در این سن و سال نیز برخی از امکانات ایمینو می‌تواند در جهت بهبود عملکرد نظارتی والدین و کاهش اضطراب ناشی از برخی مخاطرات مفید باشد.

برای اجتناب از هرگونه تصمیم اشتباه یا برخوردهای هیجانی، حتما یک روانشناس متعهد و متخصص در حوزه کودک و نوجوان را شناسایی کنید تا روندی اصولی را در بحث تربیت و رشد بهتر فرزندان در پیش بگیرید.

✅ لینک دانلود مستقیم ایمینو از کافه بازار
#ایمینو #باهات_هستم